Verkoopscan leidt direct tot omzetgroei

Deel deze pagina

9 juni 2013



De verkoopscan van Claassen, Moolenbeek & Partners staat momenteel bij ondernemers erg in de belangstelling. De scan is een analyse van het verkoopproces. Doormiddel van een sterkte/zwakte analyse wordt er een plan van aanpak gemaakt om de omzet te laten groeien. Ook aan nieuwe verkoopmogelijkheden via internet wordt in de scan aandacht besteed.

Uit de praktijk

Zo ook bij een autobedrijf, dat zijn service aan de klant verder heeft uitgebreid na aanleiding van de aanbevelingen uit de verkoopscan. Door een paar aanpassingen in het verkoopproces is deze ondernemer in staat zijn klanten te helpen tot 12 uur ’s avonds. Is een bezoeker van zijn site bijvoorbeeld langer dan 1 minuut op zijn pagina, verschijnt er een pop-up met de vraag ” Kan ik u helpen?” Via een chatfunctie krijgt de klant direct antwoord op zijn vraag.

Nog geen week na implementatie van de chatfunctie kwam om 10 uur ’s avonds een verzoek om meer detailfoto’s van een auto binnen. Na wat heen en weer chatten wist de klant dat hij de volgende dag al de foto’s tegemoet kon zien. De belofte van de foto’s werd nagekomen en de auto werd dezelfde week nog verkocht. Leuk detail om te vermelden is dat de ondernemer gevestigd is in Zuid-Holland en de klant uit Drente kwam.

Blijkt maar weer dat hoe eerder je op een verzoek van de klant reageert, des te groter de kans is dat de klant voor jou kiest.

Contact

Mocht u geïnteresseerd zijn in een
verkoopscan
en meer omzetgroei, aarzel dan niet om gebruik te maken van onze aanbieding in de maand juni 2013. Wilt u weten wat deze aanbieding inhoud?  Stuur dan via de 
contactpagina
een e-mail met de woorden “actie verkoopscan” en u krijgt een passende offerte.