< p>

7 tips voor meer omzet - Claassen, Moolenbeek en Partners

7 tips voor meer omzet

Deel deze pagina

23 augustus 2013



Groeibedrijven hebben allemaal iets gemeen. Zij hebben op een bepaald moment keuzes gemaakt. Keuzes maken vraagt drie belangrijke zaken: strategisch denken, overleg en tijd. Het is nooit te laat een business model te bedenken, waarmee je onderscheidend bent in de markt. Claassen, Moolenbeek & Partners geeft hierbij 7 tips die je hierbij kunnen helpen en waar je direct mee aan de slag kunt gaan.

1. Maak strategie tot onderdeel van je bedrijf

Strategie dient wekelijks onderwerp van gesprek te zijn. Niet alleen op de jaarlijkse heisessie in het bos. Zorg dat u met een klein team elke week kijkt naar uw huidige strategie. Evalueer het en neem de behoeften van uw klant mee in uw keuzes.

2. Verantwoordelijkheid van het hele team

De boodschap is: Het hele team dient betrokken te zijn bij groei en niet alleen de sales en marketing afdeling. Elk teamlid kan bijdragen tot groei.

3. Verleid uw klant

Zorg dat u de bestaande klant structureel verleidt om weer bij u te kopen. Verleid de klant met de nieuwe mediakanalen (Bijvoorbeeld: Nieuwsbrief, Facebook, Twitter) om opnieuw aankopen bij u te doen. Kom met aantrekkelijke aanbiedingen.

4. Aandacht

De belangrijkste reden dat een klant weg gaat bij een bedrijf is aandacht. Zorg voor gestructureerde aandacht naar de klant. Geef informatie die relevant voor de klant is.
Hierdoor komt uw bedrijf op het netvlies van de klant en heeft de klant behoefte aan een product of dienst, dan komt uw naam als 1e naar voren.

5. Zeg “nee” tegen klanten

Zorg dat wat u doet, dat je daar de beste in wordt. Kortom maak keuzes en zet het mes in uw producten aanbod. Kijk ook goed naar je verkoopkanalen en ga geen webwinkel beginnen, omdat de concurrent het ook heeft. Zorg dus voor een strategie met focus.

6. Communiceer

Zorg dat elke medewerker kan vertellen wat de strategie is en wat zijn of haar rol is in de groeistrategie. Kijk hoe de werkzaamheden van iedere medewerker kunnen bijdragen aan de groeistrategie.

7. Contact historie

Leg elk contact met uw klant vast. Deze methodiek zorgt er voor dat elke teamlid weet wat er besproken of aangeboden is met de klant. Geeft informatie waarom de klant niet heeft gekocht. Registreer hoeveel tijd u besteedt aan de klant.

Claassen, Moolenbeek & Partners hebben de verkoopscan ontwikkeld. Een product om de omzet op korte en lange termijn te laten groeien. Als u hier meer over wilt weten kunt u contact met ons opnemen.