Klanten vertellen over CM&P

Deel deze pagina
Geschreven door: Bert van Orsouw
20 juni 2017



Frank Trienen, namens de Tribal Internet Groep:

“In 2014 bestond Tribal Internet Groep (Tribal) uit de dochters Tribal Internet Marketing, Easy Internet Marketing, Easydeals en Adchieve. Alle bedrijven zijn werkzaam in de online marketing. En meer in het bijzonder op het gebied van online search en online conversie optimalisatie. In goed Nederlands betekent het dat we online zorgen voor veel bezoekers voor websites en webshops. Verder zorgen we dat deze bezoekers converteren, dus een aankoop of een andere handeling doen. Tribal IM bediende grote klanten, Easy middelgrote klanten, Easydeals kleine en lokale klanten en AdChieve automatiseert grote campagnes.

Begeleiding CM&P

De digitale markt ontwikkelde en ontwikkelt zich razendsnel. Klanten worden snel volwassen en groot of ze haken af. Online consultancy bedrijven als Tribal groeien (hard) autonoom, maar er zijn ook veel overnames, fusies en internationale expansies. Begin 2014 schakelden de aandeelhouders van Tribal mede daarom Claassen, Moolenbeek & Partners in om het bedrijf te begeleiden bij een aantal zaken.

Verkoopklaar maken van Tribal

Dit hield in dat Tribal IM, Easy en Easydeals strategisch werden samengevoegd. We gingen van drie labels naar één label: Tribal! Bij AdChieve was er sprake van een verbijzondering.

Verkoop van Tribal en toevoeging in de nieuwe groep

De verkoop is eind 2016 gerealiseerd. Tribal is nu onderdeel van TWC Holding (The Webcare Groep). De omzet is ondertussen verviervoudigd. We hebben ook enkele diensten en bedrijven toegevoegd:

  • Social engagement (Webcare Company Adam) ,
  • Ontwikkeling en implementatie van E-commerce platforms(Jaagers Nijmegen)
  • DATA Management (in proces).

 

Er vindt nu ook internationalisatie plaats, wat betekent dat we ons meer richten op het buitenland met onze activiteiten.

Zeer tevreden

Claassen, Moolenbeek & Partners heeft dit proces ruim 2 jaar lang intensief begeleid. Kenmerkend waren de hoge mate van integriteit en het professionele management van het zakelijke proces. Maar vooral ook het persoonlijke proces bij alle aandeelhouders en hun belangen, en het vervullen van een sterke mediating rol tussen aandeelhouders en overige belanghebbenden (zoals o.a. banken en kopende partijen). Als aandeelhouders kunnen we hier unaniem zeer tevreden op terugkijken.”

Frank Trienen, Managing Director – Business Development