< p>

WAT (product) + WIE (doelgroep) = WAARDE - Claassen, Moolenbeek en Partners

WAT (product) + WIE (doelgroep) = WAARDE

Deel deze pagina

5 oktober 2014



Vanuit onze professie komen wij in aanraking met vele bedrijven. Bedrijven met diverse producten / diensten, geschikt voor diverse doelgroepen. Één ding hebben die bedrijven allemaal gemeen. Ze zijn ontstaan vanuit een business idee. Bij succesvolle bedrijven sloeg het idee aan. Maar er zijn legio voorbeelden waar het idee niet aansloeg.

Een business idee uit het verleden is nog geen garantie voor de toekomst. De wereld om ons heen verandert namelijk. Soms moet je het business idee aanpassen. Maar waar gaat het dan om. Het gaat om WAT en WIE. Beide zorgen dat er waarde ontstaat. En die waarde zorgt er weer voor dat je business model succesvol wordt.

Wat is nu die WAT? Het PRODUCT of de DIENST. Wat kan de afnemer er mee? Kan het een probleem oplossen? Kan het hem tijd besparen? Kan het hem kosten besparen? Indien daar een bevredigend antwoord op komt dan ontstaat er waarde.

Wat is nu die WIE. Je DOELGROEP, je MARKT. Al heb je een product dat een mooi probleem kan oplosssen, dan is dat nog geen garantie dat het succesvol wordt. Indien er geen markt voor is of je markt benadering is niet goed georganiseerd dan is je business model gedoemd te mislukken. Een juiste doelgroep, bepaling en benadering is dan ook essentieel.

Claassen, Moolenbeek & Partners ondersteunt al meer dan 30 jaar ondernemers met de ontwikkeling en doorontwikkeling van hun business model. Wat is onze waarde! Door de kracht van 100 partners hebben wij een groot potentieel aan kennis. Dus Wat + Wie + CM&P = Waarde tot de 2de macht. Neem vrijblijvend contact op met een partner bij u in de regio. Klik
hier
voor alle kantoren in Nederland.