Verzekering webwinkels nieuwe trend?

Deel deze pagina

8 februari 2013



Een klant van ons kantoor Harderwijk heeft een webwinkel en is continu bezig met marketing. Onze klant heeft een webshop voor een origineel cadeau. Samen met Claassen, Moolenbeek & Partners, is deze ondernemer op zoek naar bedrijfskundige verbeteringen.

Daarnaast is het van belang dat bezoekers die ook daadwerkelijk kopen, de maximale service wordt aangeboden. In de zoektocht naar verbeteringen vonden wij volgend artikel. Dit artikel is overgenomen uit de MarketingRendement, een wekelijkse nieuwsbrief voor Marketing en Communicatie (Rendement Uitgeverij).

Wilt u ook stappen maken in uw organisatie en de marketing planmatig onderdeel maken van uw bedrijf, kom dan praten met één van onze partners te Harderwijk.

1 februari 2013 – In de overbevolkte markt van webwinkels is het een heuse strijd om de gunst van de consument. Een van de nieuwste ontwikkelingen is dat webwinkeliers een verzekering af kunnen sluiten tegen problemen met bestellingen. Als de webwinkel de afspraken niet nakomt, dan keert de verzekeraar uit aan de consument.

De eerste verzekering voor webwinkels is een feit. Bij het verzenden van een bestelling aan de consument kan er van alles misgaan. De zending kan te laat aankomen, schade oplopen of zelfs zoekraken. U kunt zich daar sinds kort tegen verzekeren. Mocht er dan tijdens de verzending iets met de bestelling gebeuren en komt u er niet uit met de klant, dan vergoedt de verzekeraar de schade.

Verzekering keert niet zomaar uit

Aan zo’n verzekering zitten voordelen, maar er kleven ook nadelen aan. Een voordeel is dat de consument het gevoel krijgt minder risico te lopen bij uw webwinkel. Dat kan u onderscheiden van de concurrentie. Een nadeel is dat de consument niet zomaar een beroep kan doen op de verzekering. Die geldt alleen in speciale gevallen. Bovendien keert de verzekeraar alleen uit als u er samen echt niet uitkomt, en ook de geschillencommissie geen soelaas biedt. Overweegt u een dergelijke verzekering af te sluiten, zorg dan dat u eerst de Algemene Voorwaarden goed doorneemt.