< p>

Kijken, kijken en (niet) wel kopen - Claassen, Moolenbeek en Partners

Kijken, kijken en (niet) wel kopen

Deel deze pagina

9 augustus 2013

Maakt meer omzet mogelijk

Deze uitdrukking hebt u vast weleens gehoord op vakantie. Een mooie uitdaging voor de ondernemer om ervoor te zorgen dat de klant besluit wel te kopen. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat de klant niet wegloopt en tot de koop overgaat.

Een mooi voorbeeld komt van één van mijn klanten. Door het inzetten van onze
verkoopscan
, “een instrument dat het gehele verkoopproces kritisch scant” zagen we dat bezoekers op de website wel belangstelling toonden, maar niets kochten en ook geen offerte aanvroegen. De klant wist op dat moment niet precies waar hij aan toe was en had vragen over het product of dienstverlening die hem tegenhielden tot koop over te gaan.

De oorzaak van het niet-koopgedrag van de klant is weggenomen door het toepassen van een nieuwe technologie op de website;  een chatfunctie. Een pop-upscherm verschijnt zodra een bezoeker van de website langer dan 45 seconden aanwezig is op de website met de vraag:  ‘Kan ik u helpen?’

Is door deze aanpassing in de dienstverlening de omzet gegroeid?

Jazeker, de ondernemer zag zijn omzet groeien met 25%. De chatfunctie en verruiming van de openingstijden gaven de ondernemer de kans om direct met zijn bezoekers in contact te komen, hun vragen te beantwoorden en hiermee de aankoopbeslissing een positieve wending te geven.

De
verkoopscan
brengt knelpunten in het verkoopproces zoals in bovenstaand inzichtelijk. Afhankelijk van de omvang en de complexiteit van de organisatie maken wij binnen een maand duidelijk waarmee de omzetgroei kan worden gerealiseerd.

Interesse in een
verkoopscan
voor uw bedrijf?

Wilt u weten waar in uw bedrijf omzetgroei te behalen is?  Neem
contact
 met Cees Meijer op voor een vrijblijvend gesprek. Ik kom graag naar u toe.