DSF groeit door duurzame partnerships

Deel deze pagina
Geschreven door: Bjorn Hoejenbos
23 augustus 2018

V.l.n.r. Rob Groen, Bjorn Hoejenbos, Hans Struijk.

Tekst Judith Kloppenburg foto Oscar van der Wijk

‘In ABN AMRO hebben we een financiële partner gevonden die onze business begrijpt’

Dutch Steel Fabricators B.V. (DSF) is actief in de Nederlandse maakindustrie. Een branche die specifieke kennis vergt, wil je als financieel partner de groeiambities van een bedrijf begrijpen. In ABN AMRO heeft de groep van staalconstructiebedrijven deze partner gevonden.

DSF ontstond in 2015 uit een aantal Nederlandse staalconstructiebedrijven. Bedrijven die actief zijn in het bewerken van staal voor halffabricaten en eindproducten, en waarbij maatwerkoplossingen altijd het uitgangspunt zijn. “Ieder DSF-bedrijf heeft zijn eigen expertise, cultuur en historie”, vertelt Strategy & Business Developer Hans Struijk. “Daar wilden we gebruik van maken, maar niet aan tornen. We hebben daarom gekeken naar wat DSF voor de bedrijven kan betekenen en dat bleek vooral faciliteren. Het faciliteren van zaken als finance, legal, HR… Zaken die voor de bedrijven bijzaak waren, maar voor DSF als geheel hoofdzaak.”

Eigen producten en merken

De ambitie van DSF behelst kortweg groei door het ontwikkelen van meer eigen producten en merken, vertelt hij. “Daar zijn vooral efficiencyslagen voor nodig en acquisitie.” Om de groeiambitie te kunnen bewerkstelligen, ging DSF vorig jaar in zee met ABN AMRO. Samen met bedrijfskundig- en bancair adviseur Bjorn Hoejenbos (Claassen, Moolenbeek & Partners), die de vertaalslag maakte ván en náár de bank. “Ik snap wat een bank wil horen”, legt Hoejenbos, vaste partner van DSF uit. “En heb goed duidelijk kunnen maken waar we met DSF naar toe willen. Dat heeft het proces vergemakkelijkt en versneld.” De kennis van de sector die ABN AMRO zelf bleek te hebben, sprak Struijk tijdens deze gesprekken eveneens aan, vertelt hij. “Wanneer je niet weet wat er bij ons soort bedrijven speelt, kun je namelijk nooit de juiste vragen stellen. De vragen die nodig zijn om tot een passende financiering te komen. Wij merkten direct dat de discussie werd gevoerd op de juiste punten.” Door deze sectorkennis ziet de bank het potentieel in een bedrijf, vult Hoejenbos aan. “En de daadwerkelijke kansen die er zijn. Helder communiceren is één ding, een partner vinden die je daarin begrijpt is een tweede. En die hebben we in ABN AMRO gevonden.”

Zakendoen met banken heeft in de loop der jaren een andere dimensie gekregen, is de ervaring van Struijk. “Waardoor de zelfredzaamheid van de klant groter is geworden. Ik was er daarom erg op gebrand om ons eigen dossier te kunnen blijven bepalen. Gelukkig was de insteek van ABN AMRO vooral wat zij voor óns konden betekenen.” De kracht van DSF is de bundeling van de verschillende bedrijven en expertises, vertelt hij. En waar mogelijk op te trekken met de juiste zakelijke partners, met het oog op langdurige samenwerking. Door de technieken van de verschillende DSF-bedrijven, ondertussen acht ondernemingen, in te zetten en als één organisatie naar buiten te treden, kunnen we veel vraagstukken aan, en oplossen. Ons doel is streven naar continuïteit en toegevoegde waarde. In ABN AMRO hebben we de financiële partner gevonden die met ons mee kan groeien.”

Meer weten?

Wil jij meer weten over financiering? Neem dan gerust eens contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. Met onze landelijke dekking is er altijd wel een expert in de buurt. Zoek hier een vestiging bij jou in de buurt.

V.l.n.r. Rob Groen, Bjorn Hoejenbos, Hans Struijk.

V.l.n.r. Rob Groen (ABN AMRO), Bjorn Hoejenbos (CM&P), Hans Struijk (DSF)

Bjorn Hoejenbos

Over Bjorn Hoejenbos
Bjorn Hoejenbos is zeer ervaren in financieringen. Heb je interesse in wat hij voor jou kan betekenen en wil je een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact met Bjorn op.